Nieuwsbrief Bekijk de webversie

60 jaar Molukkers in Helmond (1964-2024)

Noël Silalahi is kleinzoon van een Molukse ex-KNIL-militair die in 1964 samen met andere gezinnen in een speciaal gebouwde woonwijk voor Molukkers in Helmond-Oost kwam wonen. Samen met Stichting Ain ni Ain Helmond zet hij zich sinds 2020 in voor het behoud van het Molukse cultureel erfgoed en deelt dit graag met andere Helmondse inwoners. In 2024 viert en gedenkt de Molukse gemeenschap het 60-jarig bestaan in Helmond. Hoewel de oudere Helmonders hier en daar bekend zijn met het verhaal van de Molukkers, zijn er ook (jonge) Helmonders die nog niet bekend zijn met het verhaal. Noël neemt de gasten graag op een interactieve manier mee in het verhaal van de Molukse gemeenschap in Helmond, maar ook over zijn eigen verhaal waarin identiteit en toekomst centraal staan.
Noël Silalahi is op dinsdag 20 februari door heemkundekring Helmont uitgenodigd een lezing te verzorgen over het verhaal van de Molukse gemeenschap in Helmond.
De lezing zal plaatsvinden in het Jan Visser Museum aan de Keizerin Marialaan 5 en begint om 20.00 uur. Voor leden van heemkundekring Helmont is de entree gratis, niet leden betalen € 5,00.

Voor het bijwonen van deze lezing dient u zich voor 17 februari aan te melden  via info@heemkundekringhelmont.nl.

Noteer ook de datum van de volgende activiteiten alvast in uw agenda :
Dinsdag  5 maart lezing de Aa
Dinsdag 26 maart  ledenvergadering